رئیس ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند-راهبرد معاصر

رئیس ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به حضور ۱ میلیون زائر ایرانی در عراق، گفت: زائران حتی المقدور روز اربعین به کشور بازنگردند، چون اتوبوس به اندازه کافی برای انتقال آنها وجود ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید مجید میراحمدی در گفت‌وگویی درباره بازگشت زائران از سفر اربعین، اظهار کرد: حدود یک میلیون زائر هنوز به کشور بازنگشته اند. اگر هفتاد درصد آنها خودروی شخصی داشته باشند یعنی ۳۰۰ هزار نفر خودروی شخصی ندارند. اگر هر اتوبوس اگر متوسط سی مسافر ظرفیت داشته باشد، به ۱۰ هزار اتوبوس برای انتقال این زائران نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما همواره در خواست داشته ایم که زائران قبل از اربعین به کشور برگردند ولی الان می‌گوییم که زائرانی که تا الان به کشور برنگشته اند، روز اربعین نیز برنگردند، چون تامین این ۱۰ هزار اتوبوس در یک روز محال است. زائران اگر امکان باقی ماندن در عراق را دارند، در روز‌های بعد از اربعین به کشور بازگردند. با این حال قرارگاه حمل و نقل ما در مهران در آماده باش کامل است تا زائران در مرز‌ها دچار ماندگاری نشوند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: بخش اعظم موکب داران عراقی تا عصر اربعین فعال هستند ولی در نجف همچنان بعد از اربعین هم فعال هستند. / ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده